سید محسن برزنونی و کمپین تبلیغاتی و فروش!

سید محسن برزنونی و کمپین تبلیغاتی و فروش!

 

سد محسن برزنونی

 

آیا می‌دانید قدرتمندترین ویدیوهای تبلیغاتی، توسط مشتریان شما ساخته می‌شوند؟!

تصور کنید یک مشتری پس از استفاده از عطر طبیعی شما، یک استوری اینستاگرامی می‌سازد و با هیجان می‌گوید: «این بهترین بویی هست که توی عمرم استشمام کردم!». حالا تصور کنید که ده‌ها، صدها و حتی هزاران نفر چنین محتوایی را برای شما تولید کنند. این یک رویا نیست؛ این قدرت تبلیغات به روش محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC) است.

امروزه مردم به تبلیغات مستقیم و پرزرق‌وبرق شرکت‌ها کمتر اعتماد می‌کنند.

اما به توصیه‌های دوستان و حتی غریبه‌هایی که تجربه واقعی دارند، اعتماد کامل دارند. برندهایی که از این تکنیک استفاده می‌کنند، نه تنها هزینه‌های تبلیغاتی خود را کاهش می‌دهند، بلکه نرخ تعامل و تبدیل خود را به شکل چشمگیری افزایش می‌دهند.

تکنیک برتر: کمپین‌های مبتنی بر User-Generated Content (UGC)

UGC یا «محتوای تولیدشده توسط کاربر»، به هرگونه محتوایی (عکس، ویدیو، متن، نظر) گفته می‌شود که توسط مصرف‌کنندگان یک برند ایجاد می‌شود و به طور معمول در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود.

چرا UGC برای فروش عطرهای طبیعی بسیار مؤثر است؟

  • قابل لمس کردن محصول: عطر یک محصول کاملاً حسی است. دیدن یک فرد واقعی که از بوی آن هیجان‌زده شده، بسیار تأثیرگذارتر از یک تبلیغ حرفه‌ای است.
  • ایجاد اعتماد: وقتی مشتریان واقعی از محصول شما تعریف می‌کنند، این عمل نوعی «تأیید اجتماعی» ایجاد می‌کند که برای جلب اعتماد مخاطبان جدید حیاتی است.
  • هزینه کم، بازدهی بالا: شما به جای پرداخت هزینه زیاد به اینفلوئنسرها یا تولید محتوای حرفه‌ای، از مشتریان خود می‌خواهید که برای شما تبلیغ کنند.

چگونه یک کمپین UGC برای فروش عطرهای طبیعی راه‌اندازی کنیم؟ (گام به گام)

 




گام ۱: تعیین هدف و هشتگ اختصاصی

یک هشتگ خاص و جذاب برای برند خود تعریف کنید. مثلاً:

#عطرطبیعی_من

یا

#رایحه_طبیعی_تو

این هشتگ باید کوتاه، منحصربه‌فرد و به‌راحتی قابل یادآوری باشد.

گام ۲: ایجاد انگیزه برای مشارکت

مشتریان باید دلیلی برای اشتراک‌گذاری تجربه خود داشته باشند. می‌توانید:

  • یک مسابقه برگزار کنید و به بهترین ویدیو یا عکس جایزه دهید (مثلاً یک سبد کامل از محصولاتتان).
  • مشتریانی که با هشتگ شما محتوا می‌سازند، در خرید بعدی تخفیف ویژه دریافت کنند.

گام ۳: راهنمایی کردن کاربران

مردم نیاز به راهنمایی دارند. به آن‌ها بگویید دقیقاً چه نوع محتوایی می‌خواهید. مثلاً:

«یک ویدیو ۱۵ ثانیه‌ای از خودتان در حال استفاده از عطر ما بسازید و حس خود را در caption بنویسید.»

گام ۴: اشتراک‌گذاری و بزرگ کردن صدای مشتریان

وقتی کاربران محتوا تولید کردند، کار شما تازه شروع شده است:

  • بهترین ویدیوها و عکس‌ها را در استوری اینستاگرام و پست‌های اصلی خود اشتراک‌گذاری کنید و از کاربر تگ کنید.
  • از این محتواها در تبلیغات پولی خود استفاده کنید (حتماً از کاربر اجازه بگیرید).
  • نظرات مثبت را هایلایت کنید.

مثال عملی: فروشگاه عطرهای طبیعی «طیبستان»

فرض کنید شما صاحب این فروشگاه هستید. اینگونه عمل می‌کنید:

۱. ایجاد کمپین: پستی در اینستاگرام منتشر می‌کنید با این مضمون:

«ما عشق را می‌بویم!

تجربهٔ خود را از عطرهای طبیعی ما به اشتراک بگذارید.

یک ویدیو یا عکس از خودتان با عطر موردعلاقه‌تان بسازید، هشتگ #رایحه_طبیعی_تو را استفاده کنید و ما را تگ کنید.

به بهترین ویدیو یک بسته کامل از ۵ عطر طبیعی هدیه می‌دهیم!»

۲. نتیجه: کاربران شروع به ساختن ویدیو می‌کنند. مثلاً:

  • یک کاربر ویدیویی می‌سازد از خودش که در طبیعت قدم می‌زند و می‌گوید: «این عطر vanilla و sandalwood من رو به یک جنگل آرامش‌بخش می‌بره! #رایحه_طبیعی_تو»
  • کاربر دیگری یک ریلز می‌سازد و نحوه استفاده روزانه از عطر را نشان می‌دهد.

۳. بازنشر: شما بهترین این ویدیوها را در پیج خود قرار می‌دهید و در استوری‌ها هایلایت می‌کنید.

۴. تبدیل به تبلیغ: از همین ویدیوهای واقعی و صادقانه، به عنوان ad در فیسبوک و اینستاگرام استفاده می‌کنید.

هشدار! این اشتباهات را مرتکب نشوید:

  • اجبار کاربران: کمپین شما باید داوطلبانه و joyful باشد.
  • فراموش کردن تشکر: حتماً از کاربرانی که مشارکت می‌کنند تشکر کنید و آن‌ها را تگ کنید.
  • بازنشر بدون اجازه: همیشه قبل از استفاده از محتوای کاربران، اجازه بگیرید.

آیا می‌خواهید کمپین‌های تبلیغاتی شما تبدیل‌های نجومی داشته باشند؟

یادگیری اصول بازاریابی دیجیتال و تبلیغات خلاق، نیازمند مطالعه و آموزش اصولی است. اگر می‌خواهید به صورت حرفه‌ای با بروزترین تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنم دیگر مباحث سید محسن برزنونی را در این زمینه مطالعه کنید. سید محسن برزنونی به صورت کاملاً کاربردی، تکنیک‌هایی را آموزش می‌دهد که به شما کمک می‌کند نه تنها کمپین‌های خلاقانه راه‌اندازی کنید، بلکه تبدیل مشتری به سفیر برند را به صورت سیستماتیک اجرا کنید.


 

#تبلیغات_مجازی

#تکنیک_تبلیغات

#UGC

#فروش_عطر_طبیعی

#سید_محسن_برزنونی

#بازاریابی_دیجیتال

#کمپین_تبلیغاتی

#تبلیغات_خلاق

 

 

دیگر مطالب آموزشی استاد سید محسن برزنونی
 

  1. 5 اشتباه رایج و مُهلک در بازاریابی تلفنی
     

  2. آیا شما هم از مذاکرات تجاری هراس دارید؟
     

  3. جلوی نابودی کسب و کارت‌رو همین الان بگیر!
     

  4. سید محسن برزنونی و آموزش ایده‌پردازی در تجارت خلاق
     

  5. آیا کارمند نمونه شما یک «دیوانه منظم» است؟
     

  6. چرا ۹۹ درصد کسب‌وکارها قبل از رسیدن به ساحل غرق می‌شوند؟
     

  7. هنر تبدیل تهدید به فرصت: کیمیاگری در کسب‌کار مدرن
     

  8. چرا باید قبل از استخدام، به آسمان نگاه کنید؟
     

  9. وقتی همه فرار می‌کنند، ثروتمندان واقعی وارد میدان می‌شوند! (راز تبدیل تهدید به طلا)
     

  10. سندی که ننوشتن آن، کسب‌وکار شما را نابود می‌کند!
     
  11. آیا کسب‌وکار شما به کُما رفته و خودتان خبر ندارید؟
     

  12. - سید محسن برزنونی و مبارزه با بازار بی‌رحم!
     

  13. سلاح مخفی تمرکز در لذت تجارت
     
  14. سید محسـن برزنونی و پاشنه آشیل کسب و کارها
     

  15. ایمیل مارکتینک و آموزش سید محسـن برزنونی
     

  16. سیـد محسن برزنونی و تکنیک های خلاقانه فروش
     

  17. سید محسـن برزنونی و 5 مرحله بازاریابی
     

  18. سید محـسن برزنونی و اولین همایش بلند مدت ایشان در جزیره زیبای کیش

 

ما را دنبال کنید

سبد خرید